Παρασκευή
26
Ιουνίου
Ανατ.: 04.24
Δύση: 20.36
Σελήνη
4 ημερών
Δαυΐδ Θεσσαλονίκης, Ανθίωνος οσίων, Ιωάννου επισκόπου Γοτθίας
1925
Εγκαθίδρυση της δικτατορίας του Παγκάλου.
κάντε κλίκ   πρόγραμμα αγωγής υγείας

Για τους γονείς

κάντε κλίκ...

Ενδιαφέρουν...
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
GCompris
Τι είναι το GCompris;
Το GCompris είναι ένα εκπαιδευτικό λογισμικό που προτείνει μια μεγάλη ποικιλία δραστηριοτήτων για παιδιά από 2 έως 10 ετών.

Το GCompris είναι μια σουίτα εκπαιδευτικού λογισμικού και αποτελείται από ένα μεγάλο πλήθος δραστηριοτήτων για παιδιά ηλικίας 2 έως 10 ετών. Μερικές από τις δραστηριότητες αν και έχουν παιγνιώδη χαρακτήρα, ωστόσο διατηρούν τον εκπαιδευτικό τους προσανατολισμό. Παρακάτω μπορείτε να δείτε μια κατηγοριοποίηση μερικών δραστηριοτήτων του GCompris:

Read more text
      
Το σχολείο 'κρύβει' αλλεργίες PDF Εκτύπωση E-mail
Ευρετήριο Άρθρων
Το σχολείο 'κρύβει' αλλεργίες
Page #
Page #
Όλες οι σελίδες

Οι αριθμοί είναι, πολλές φορές, πιο πειστικοί για την ανάδειξη κάποιου προβλήματος. Έτσι, αλλεργική ρινίτιδα ή άσθμα έχει περίπου το 20% των παιδιών της σχολικής ηλικίας. Η ατοπική δερματίτιδα/έκζεμα παρουσιάζεται, εκτός από τη βρεφική ηλικία, και στην παιδική σχολική ηλικία. Η αλλεργία της σχολικής ηλικίας έχει και τις επιπτώσεις της, τόσο με τον επείγοντα χαρακτήρα (αναφυλαξία, ασθματική κρίση) όσο και με τη χρονιότητα των αλλεργικών παθήσεων και των σχολικών τους συνεπειών (απουσίες, μειωμένη απόδοση, περιορισμός αθλητικών δραστηριοτήτων, ψυχολογική επιβάρυνση, κ.ά).

'Θάλασσα, χινοπωριάτικη γλύκα, φωτολουσμένα νησιά, διάφανο πέπλο από ψιλή βροχούλα που έντυνε την αθάνατη γύμνια της Ελλάδας', έτσι περιγράφει ο Καζαντζάκης, στον 'Βίο και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά', το φθινόπωρο. Το ξεκίνημα, όμως, του φθινοπώρου, εκτός από τα πρωτοβρόχια που φέρνει ('διάφανο πέπλο από ψιλή βροχούλα'), φέρνει διδάσκοντες και διδασκόμενους στο σχολείο.

Και τα τρία αυτά στοιχεία που εμπεριέχονται στο μήνα Σεπτέμβριο συσχετίζονται με αλλεργικές εκδηλώσεις. Πρώτον, στα αμπέλια, κατά τον τρυγητό, και μετά στα πατητήρια, τα σταφύλια έλκουν τα υμενόπτερα (μέλισσες και σφήκες). Επομένως, είναι αυξημένη η πιθανότητα για τσιμπήματα από υμενόπτερα.

Τσιμπήματα από τα έντομα αυτά, αν συμβούν, μπορεί να προκαλέσουν από τις πιο ήπιες, τοπικές, αντιδράσεις (συνήθως), μέχρι τις γενικευμένες, και την αναφυλαξία, σε άτομα με ειδική ευαισθησία. Τα πρωτοβρόχια δεν αποκλείεται να συντελούν στην εμφάνιση αλλεργικών αντιδράσεων σε άτομα με ευαισθησία στους μύκητες, λόγω της σχετικά αυξημένης υγρασίας, που αποτελεί πολύ σημαντικό στοιχείο για την ανάπτυξή τους.

Ο σχολικός, τέλος, χώρος, από την προσχολική ηλικία μέχρι την τριτοβάθμια Εκπαίδευση, έχει παρατηρηθεί ότι, ενδεχομένως, συνδυάζεται με την εκδήλωση ποικίλων αλλεργικής μορφής αντιδράσεων σε ευαισθητοποιημένα άτομα. Άρα, διάφορα θεραπευτικά και, κυρίως, προληπτικά μέτρα πρέπει να ληφθούν για τις τυχόν επιπτώσεις που το 'αλλεργικό τρίπτυχο' του Σεπτέμβρη (πρωτοβρόχια, υμενόπτερα, σχολείο) ίσως επιφέρει σε ορισμένα άτομα με αλλεργίες. Επιπλέον, να σημειωθεί ότι στοιχεία από το 'αλλεργικό τρίπτυχο' δεν αποκλείεται να συνυπάρξουν. Συνεπώς, είναι δυνατόν να δράσουν 'συνεργικά', όπως γίνεται σαφές σε δύο παραδείγματα, που αναφέρονται παρακάτω.

Αν και έχουν, μεγάλη μάλιστα, σημασία και οι τρεις αλλεργικές πτυχές που έχει ο μήνας Σεπτέμβριος, και η καθεμιά τους αποτελεί αυτοτελή οντότητα από τη σκοπιά του αλλεργιολόγου, (τσιμπήματα από έντομα, μύκητες), το κείμενο αυτό εστιάζεται μόνο στις αλλεργίες που συνδέονται με τον 'εκπαιδευτικό' Σεπτέμβρη. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο αλλεργικό παιδί που πάει στο σχολείο.

Η σημασία των αλλεργικών παθήσεων ή καταστάσεων (αλλεργική ρινίτιδα, άσθμα, ατοπική δερματίτιδα ή έκζεμα, τροφική αλλεργία) φαίνεται από την επιδημική έξαρση στη συχνότητά τους κατά τα τελευταία 20 και πλέον χρόνια. Οι αριθμοί είναι, πολλές φορές, πιο πειστικοί για την ανάδειξη κάποιου προβλήματος. Έτσι, αλλεργική ρινίτιδα ή άσθμα έχει περίπου το 20% των παιδιών της σχολικής ηλικίας, ποσοστό δηλ. περίπου ανάλογο με αυτό του γενικού πληθυσμού. Μέσα στο 9μηνο της σχολικής χρονιάς, περίπου 10% των παιδιών θα παρουσιάσουν ασθματικό παροξυσμό. Η ατοπική δερματίτιδα/έκζεμα παρουσιάζεται, εκτός από τη βρεφική ηλικία, και στην παιδική σχολική ηλικία, επίσης, και εξαφανίζεται με την πάροδο του χρόνου.

Σύμφωνα με στοιχεία της Αμερικανικής Παιδιατρικής Ακαδημίας, προσβάλλει περίπου το 10% του παιδιατρικού πληθυσμού έως 10 ετών. Η τροφική αλλεργία ανέρχεται περίπου στο 6% κατά την προσχολική ηλικία (με μεγάλη σημασία, προφανώς, για τους προσχολικούς παιδικούς σταθμούς και τα νηπιαγωγεία), ενώ μειώνεται στο 3 με 1% κατά τη σχολική ηλικία.

Ακάρεα και μύκητες από 'κλεισούρα'

Τέλος, 4 στα 1.000 παιδιά σχολικής ηλικίας έχουν ευαισθητοποιηθεί στα υμενόπτερα, που σημαίνει, με άλλα λόγια, περίπου ένα παιδί σε ένα μεγάλο σχολείο των 200-300 μαθητών. Πέρα, όμως, από τους αριθμούς και τη σημασία τους, η αλλεργία της σχολικής ηλικίας έχει και τις επιπτώσεις της. Επιπτώσεις, τόσο με τον επείγοντα χαρακτήρα (αναφυλαξία, ασθματική κρίση) όσο και με τη χρονιότητα των αλλεργικών παθήσεων και των σχολικών τους συνεπειών (απουσίες, μειωμένη απόδοση, περιορισμός αθλητικών δραστηριοτήτων, ψυχολογική επιβάρυνση κ.ά.).

Οι πολλές ώρες στην τάξη και η διάρκεια του σχολικού έτους κάνουν το σχολείο 'δεύτερο σπίτι'. Ενδο-οικιακά αεροαλλεργιογόνα βρίσκονται και στην αίθουσα διδασκαλίας. Η κατασκευή των σχολικών κτιρίων, ειδικά των καινούργιων, φαίνεται πως συντελεί στην ευαισθητοποίηση των μαθητών, κυρίως, και, περαιτέρω, στην εμφάνιση αλλεργικών συμπτωμάτων. Γενικά, τα παράθυρα που συχνά είναι κλειστά, ή ακόμα λόγω κατασκευής δεν ανοίγουν, οι μοκέτες ή τα χαλιά και, βασικά, τον χειμώνα η θέρμανση, είναι παράγοντες για να ευδοκιμήσουν τα ακάρεα.

Έτσι, τον Σεπτέμβριο οι αίθουσες διδασκαλίας, αλλά και τα γραφεία των διδασκόντων, καθώς για πολύ καιρό έχουν παραμείνει κλειστά, περιέχουν, σε κατά πολύ μεγαλύτερους αριθμούς, ακάρεα και άλλα ενδο-οικιακά εισπνεόμενα αντιγόνα. Όπως είναι εύλογο, αλλεργικά άτομα, ευαισθητοποιημένα προς τα ακάρεα π.χ., μπορεί να παρουσιάσουν συμπτώματα. Κατ' αυτόν τον τρόπο εξηγείται, πιθανότατα, η εμφάνιση των λεγόμενων 'επιδημιών κρυολογήματος', χωρίς πυρετό, μόλις ανοίγουν τα σχολεία. Στην ουσία δηλαδή πρόκειται για φαινόμενα αλλεργίας: συμπτώματα αλλεργικής ρινίτιδας ή/και άσθματος, όπως, λ.χ., πολλαπλά φτερνίσματα, ρινική καταρροή, μπουκωμένη μύτη, βήχας κ.ά.

Μύκητες, αν και σπανίως, είναι ενδεχόμενο να υπάρχουν στην τάξη, αν υπάρχει υγρασία (σε αυξημένα επίπεδα) ή διατηρούνται φυτά. Μύκητες, βέβαια, αναπτύσσονται και σε κλειστούς, μη καλώς αεριζόμενους χώρους. Αυτό, ίσως, ισχύει και για τα σχολεία, όταν ανοίγουν, ύστερα από πολύ καιρό που έχουν παραμείνει κλειστά, χωρίς να αερίζονται. Αλλά και τα πρωτοβρόχια δεν αποκλείεται να επιβαρύνουν το αλλεργικό φορτίο του σχολείου. Οι μύκητες του περιβάλλοντος (εξωτερικοί χώροι) αυξάνουν το φθινόπωρο (ειδικά με την υγρασία, πεσμένα νωπά φύλλα κ.τ.λ.). Με τον αέρα, όμως, εισέρχονται μέσα στα δωμάτια. Αν, μάλιστα, ο αερισμός δεν είναι καλός, όπως π.χ. στις κατασκευές με παράθυρα που δεν ανοίγουν, και αυτό είναι συχνό με τις νέου τύπου οικοδομές, είναι επόμενο να αυξάνουν οι μύκητες μέσα στο κτίριο, μετά τη βροχή. Η σημασία των μυκήτων έγκειται κυρίως στο άσθμα, όπου σε ευαισθητοποιημένα άτομα οι κρίσεις άσθματος είναι βαρύτερες.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, αναφέρονται συμπτώματα μόνον όταν το παιδί είναι στο σχολείο και κάθεται στο θρανίο με συγκεκριμένο άλλο παιδί. Τα συμπτώματα εξαφανίζονται, ως δια μαγείας στο σπίτι, τα Σαββατοκύριακα, και για μεγάλο χρονικό διάστημα, κατά τις διάφορες περιόδους των σχολικών διακοπών. Σε τέτοια περιστατικά εγείρεται υποψία πιθανής αλλεργίας στη γάτα ή και σε άλλα κατοικίδια ζώα. Ο πάσχων προφανώς είναι αλλεργικό άτομο, ενώ ο ‘διπλανός του’ μεταφέρει (στα ενδύματά του, π.χ.), το αντιγόνο της γάτας ή του σκύλου του.

Επιπλέον, οι τάπητες, και περισσότερο η μοκέτα (επειδή είναι δύσκολο να απομακρυνθεί, για να καθαριστεί), 'ελλιμενίζουν', όχι μόνο τα ακάρεα, αλλά και τα αντιγόνα από τα διάφορα οικιακά ζώα. Της γάτας το αντιγόνο παραμένει στους τοίχους για 4- 5 μήνες μετά τον καθαρισμό του χώρου, απομάκρυνση χαλιών κ.τ.λ. Είναι περιττό, συνεπώς, να τονιστεί ότι απαγορεύεται η είσοδος κατοικιδίων ή άλλων ζώων, στο σχολείο, ακόμα και για λόγους ...εποπτικής διδασκαλίας, όταν υπάρχει στο σχολικό κτίριο έστω και ένα άτομο (είτε στο θρανίο είτε στην έδρα) με αλλεργία προς τα ζώα.



 

Η αρχική σελίδα με μια ματιά...

ΣυμβουλέςΣχολική Φοβία

Σχολική ΦοβίαΔεσποτοπούλου Φρόσω, ΨυχολόγοςΟ όρος «σχολική φοβία» αναφέρεται σε μια...
+ περισσότερα...

ΣυμπεριφοράΠαράπονα για το μωρό…!

«Μαμά! Μαμά! Ο Γιάννης έσκισε το βιβλίο μου!» ξεφώνισε αγανακτισμένος ο Γιώργος με τα καμώματα του μωρού. ...
+ περισσότερα...

ΣυμβουλέςΔραστηριότητες για την Προετοιμασία στη Γραφή

Ο Εργοθεραπευτής μπορεί να ενσωματώσει δραστηριότητες στις θεραπευτικές συνεδρίες για να αναπτύξει τις...
+ περισσότερα...

Συμπεριφοράαντιδράσεις

Κάθε μέρα αντιμετωπίζουμε στο σπίτι διάφορα προβλήματα με τα παιδιά μας και συχνά ενώ πιστεύουμε ότι...
+ περισσότερα...

Άλλα άρθρα...

Ένα παιδί συμβουλεύει...

Μη μου κάνετε παρατηρήσεις μπροστά σε κόσμο, αν μπορείτε. Θα προσέξω περισσότερο αυτό που θα μου πείτε αν μου μιλήσετε ήρεμα μια στιγμή που θα είμαστε μόνοι μας.

Στα γρήγορα


Πριν χτυπήσει το κουδούνι!


Λειτουργία δημοτικών σχολείων για το σχολικό έτος 2008-09

Οι μαθητές επιστρέφουν σιγά σιγά από τις παραλίες, ανασυντάσσουν τις δυνάμεις τους, ξύνουν τα μολύβια τους, κάνουν «φορμάτ» τους υπολογιστές τους και παίρνουν μια βαθιά ανάσα για να ξεκινήσουν άλλη μια σχολική χρονιά! Το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, έχοντας ως στόχο την παροχή υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης και προκειμένου να αντεπεξέλθει στις προκλήσεις και απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής, έχει λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για την καλύτερη οργάνωση και τη σωστή λειτουργία των σχολείων κατά τη φετινή χρονιά. Τι πρέπει να γνωρίζει κάθε σχολική μονάδα, όμως, ώστε στο άκουσμα του πρώτου κουδουνιού του Σεπτεμβρίου κάθε σχολείο να είναι έτοιμο να λειτουργήσει εύρυθμα;

  Details...

Ελεύθερος Χρόνος.......

Στις μέρες μας ο ελεύθερος χρόνος των παιδιών είναι πολύ περιορισμένος. Θα ήταν ιδανικό αν το σχολείο – πρωτοβάθμιο ή δευτεροβάθμιο – εξασφάλιζε στα παιδιά όλες τις γνώσεις που απαιτεί η σύγχρονη εποχή. Επειδή όμως αυτό δεν είναι εφικτό, οι γονείς συχνά καταφεύγουν στη λύση των εξωσχολικών μαθημάτων, προκειμένου να αναπληρώσουν τα κενά των παιδιών τους. Έτσι όμως τα παιδιά, παραφορτώνονται με εξωσχολικές δραστηριότητες, με αποτέλεσμα να στερούνται πολύτιμο χρόνο από το παιχνίδι και την ξεκούρασή τους.

 

  Details...

Κάθε αρχή και δύσκολη: Στο σχολείο χωρίς προβλήματα Δρ Λίζα Βάρβογλη, Ph.D., Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια

Η αρχή της σχολικής χρονιάς είναι μια έντονη περίοδος στη ζωή κάθε οικογένειας και, κυρίως στην περίπτωση που το παιδί πηγαίνει πρώτη φορά στο σχολείο. Αλλωστε, το σχολείο αποτελεί μια περίοδο ορόσημο, που οριοθετεί το πέρασμα από τη νηπιακή στην παιδική ηλικία. Όπως κάθε μεταβατική φάση, ενέχει συναισθηματικές δυσκολίες που μπορούν να ξεπεραστούν εύκολα με την καθοδήγηση του γονιού.

Πίσω στο σχολείο... με επτά απλά βήματα

  Details...

Πειθαρχία.......

Tο παιδί της προσχολικής ηλικίας έχει καλή και κακή διάθεση, όπως και εσείς. Κάνει λάθη όπως και εσείς και μερικές φορές κάνει αυτά που θέλει και όχι αυτά που πρέπει, όπως όλοι μας. Αν προχωράτε χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα στη συμπεριφορά του παιδιού και στις σχέσεις σας μαζί του, τότε αγνοήστε την "πειθαρχία" με την αυστηρή έννοια της λέξης που, έτσι κι αλλιώς, χτυπά άσχημα στα αυτιά μας.

  Details...

Παιδική ζωγραφιά

Ανίχνευση συναισθημάτων μέσω της παιδικής ζωγραφιάς

Η ζωγραφιά είναι η αυθόρμητη και προβολική έκφραση του εσωτερικού κόσμου του δημιουργού της. Αναρωτιέστε σίγουρα γιατί να μην πει αυτό που θέλει και να μπει στη διαδικασία να το ζωγραφίσει. Στην προσχολική και σχολική ηλικία είναι “βίαιο” και δύσκολο για το παιδί να λεκτικοποιήσει το συναισθηματικό του κόσμο. Η χρυσή τομή επικοινωνίας για να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα είναι τρόποι έκφρασης που διεκολύνουν τα παιδιά. Εν προκειμένω οι ζωγραφιές. Θα μελετήσουμε επιγραμματικά τον τρόπο αυτό εξωτερίκευσης των συναισθημάτων τους και τους συμβολισμούς της ζωγραφιάς.
Η ζωγραφιά ακολουθεί τα στάδια της νοητικής, αντιληπτικής και σωματικής ανάπτυξης του δημιουργού της. Οι πληροφορίες που δίνει για τη συναισθηματική του κατάσταση είναι επίκαιρες. Γι’ αυτό όταν το παιδί μάς δωρίζει μια ζωγραφιά, προσδοκά κατανόηση. Πρέπει να εκτιμάται η σπουδαιότητα της διεργασίας αυτής, χωρίς παρεμβολές, ώστε να εξελίσσεται ανάλογα με τα στάδια που ακολουθεί η ανάπτυξη του. Ειδάλλως παρεμβαίνουμε για να εξελιχθεί με τον τρόπο που θα επιθυμούσαμε εμείς ως γονείς, παιδαγωγοί κτλ.

  Details...

Ψηφίστε

Τι τρώει το παιδί σας στο σχολείο;
 

Who's Online

Έχουμε 2 επισκέπτες συνδεδεμένους
Μέλη : 41
Περιεχόμενο : 34
Σύνδεσμοι : 6
Εμφανίσεις Περιεχομένου : 9509