Τετάρτη
26
Νοεμβρίου
Ανατ.: 06.56
Δύση: 17.33
Σελήνη
28 ημερών
Αλυπίου του κιονίτου, Στυλιανού του Παφλαγόνος, Νίκωνος του μετανοείτε, Γεωργίου νεομάρτ.
1912
Σώμα Ελλήνων Ερυθροχιτώνων, υπό τον Αλέξανδρο Ρώμα, μετά από σφοδρή μάχη με τους Τούρκους, κυριεύει το ύψωμα Δρίσκος Ιωαννίνων.
κάντε κλίκ   πρόγραμμα αγωγής υγείας

Για τους γονείς

κάντε κλίκ...

Ενδιαφέρουν...
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
GCompris
Τι είναι το GCompris;
Το GCompris είναι ένα εκπαιδευτικό λογισμικό που προτείνει μια μεγάλη ποικιλία δραστηριοτήτων για παιδιά από 2 έως 10 ετών.

Το GCompris είναι μια σουίτα εκπαιδευτικού λογισμικού και αποτελείται από ένα μεγάλο πλήθος δραστηριοτήτων για παιδιά ηλικίας 2 έως 10 ετών. Μερικές από τις δραστηριότητες αν και έχουν παιγνιώδη χαρακτήρα, ωστόσο διατηρούν τον εκπαιδευτικό τους προσανατολισμό. Παρακάτω μπορείτε να δείτε μια κατηγοριοποίηση μερικών δραστηριοτήτων του GCompris:

Read more text
      
Συμβουλές


Σχολική Φοβία PDF Εκτύπωση E-mail
Σχολική Φοβία
Δεσποτοπούλου Φρόσω, Ψυχολόγος
Ο όρος «σχολική φοβία» αναφέρεται σε μια αγχώδη διαταραχή που χαρακτηρίζεται από φόβο για την παρακολούθηση του σχολείου.
Η πρώτη εμφάνιση φόβου για το σχολείο εμφανίζεται στον παιδικό σταθμό, το νηπιαγωγείο και κορυφώνεται στη Β’ τάξη του Δημοτικού. Η σχολική φοβία όμως παρατηρείται και στο γυμνάσιο.
Δεν πρέπει να συγχέουμε τη σχολική φοβία με τις πρώτες αρνητικές αντιδράσεις του παιδιού όταν πρωτοπηγαίνει στο σχολείο. Όπως ξέρουμε, το παιδί δείχνει έναν ενστικτώδη φόβο προς το άγνωστο, το καινοφανές. Το σχολικό περιβάλλον για το «νεοσύλλεκτο» μαθητή είναι κάτι άγνωστο. Είναι φυσικό λοιπόν τις πρώτες μέρες της εισόδου του παιδιού στο σχολείο να υπάρχουν ακόμη και έντονες αντιδράσεις και άρνηση του παιδιού να πάει στο σχολείο. Οι εκδηλώσεις αυτές μετά τις πρώτες εντυπώσεις, συνήθως υποχωρούν. Επίσης, δεν πρέπει να συγχέουμε τη σχολική φοβία με άλλους συγκεκριμένους και πραγματικούς φόβους που εκδηλώνει το παιδί για το σχολείο, όπως π.χ. φόβο για κάποιο συμμαθητή ή κάποιο διαγώνισμα κλπ. 
Περισσότερα...
 
Δραστηριότητες για την Προετοιμασία στη Γραφή PDF Εκτύπωση E-mail
Ο Εργοθεραπευτής μπορεί να ενσωματώσει δραστηριότητες στις θεραπευτικές συνεδρίες για να αναπτύξει τις δεξιότητες ετοιμότητας γραφής του παιδιού (Barchers, 1994; Benbow et al., 1992; Myers, 1992). Κάποιες από αυτές θα μπορούσε και ένας γονιός να δοκιμάσει στο σπίτι.

Δραστηριότητες που βελτιώνουν την λεπτή κινητικότητα του παιδιού και τις απομονωμένες κινήσεις των δακτύλων όπως :
  • Φτιάχνουμε μικρές μπάλες από πηλό ή πλαστελίνη και ζητάμε από το παιδί να τις κυλάει ανάμεσα στις άκρες των δακτύλων του.
  • Χρησιμοποιούμε μια τσιμπίδα για να πιάσει το παιδί μικρά αντικείμενα όπως δημητριακά ή σταφίδες.
  • Δίνουμε στο παιδί μια οδοντόκρεμα και ζητάμε να ξεβιδώσει το καπάκι της, χρησιμοποιώντας μόνο το ένα χέρι.
  • Τοποθετούμε ένα κλειδί στην παλάμη του παιδιού και ζητάμε να το μετακινήσει στις άκρες των δακτύλων του.

Δραστηριότητες που βελτιώνουν τις δεξιότητες προγραφής στα παιδιά όπως:

  • Το παιδί σχεδιάζει γραμμές και αντιγράφει σχήματα χρησιμοποιώντας αφρό ξυρίσματος, δίσκους με άμμο ή ζελέ, δαχτυλομπογιές και άλλα μέσα.
  • Να σχεδιάζει γραμμές ή σχέδια για να ολοκληρώσει μια ιστορία με εικόνες σε πίνακα.
  • Να σχεδιάζει εικόνες με ανθρώπους, σπίτια, δέντρα, αυτοκίνητα ή ζώα με οπτική ή λεκτική καθοδήγηση από το θεραπευτή ή το γονιό.
  • Να ολοκληρώνει απλές εικόνες, ενώνοντας τελεία-τελεία και να ακολουθεί πορεία μέσα σε λαβυρίνθους.

Δραστηριότητες που ενισχύουν τη διάκριση δεξιού-αριστερού στα παιδιά προσχολικής ηλικίας όπως:

  • Χωρίζουμε μια σελίδα στη μέση και ζητάμε από το παιδί να ζωγραφίσει πχ. έναν ήλιο αριστερά και ένα σπίτι δεξιά.
  • Το παιδί προχωράει ανάμεσα σε εμπόδια (φανάρια) σαν να είναι ένα φανταστικό αυτοκίνητο και του δίνουμε εντολές να στρίβει δεξιά ή αριστερά.
  • Σχεδιάζουμε τελείες στον πίνακα και ζητάμε να τις ενώσει από αριστερά προς τα δεξιά.

Δραστηριότητες που εξοικειώνουν το παιδί στην γραπτή έκφραση όπως:

  • Βάζουμε τίτλους στις ζωγραφιές των παιδιών, βασισμένοι στην περιγραφή της εικόνας που ζωγράφισαν.
  • Αναθέτουμε στα παιδιά να φτιάχνουν τα δικά τους βιβλία με συγκεκριμένα θέματα, όπως αγαπημένα φαγητά, την αλφάβητο ή αγαπημένα μέρη.
  • Βάζουμε ετικέτες σε συνήθη αντικείμενα της αίθουσας θεραπείας (πχ. ΠΟΡΤΑ, πάνω στην πόρτα της τάξης).
  • Οι ενήλικοι δείχνουμε στα παιδιά πόσο σημαντική είναι η γραφή, όταν για παράδειγμα γράφουμε σημειώματα οι εκπαιδευτικοί στους γονείς και αντίστροφα και ζητάμε από το παιδί να είναι ο αγγελιοφόρος.

Βιβλιογραφία:

  • Barchers, S.I. (1994). Teaching language arts: An integrated approach. Minneapolis: West Publishing Company.
  • Benbow, M., Hanft, B., & Marsh, D. (1992). Handwriting in the classroom: Improning written communication. In C.B. Royeen (Ed.), AOTA self-study series: Classroom applications for school-based practice (pp 1-60). Rockville, MD: American Occupational Therapy Association.
  • Myers, C. A.. (1992). Therapeutic fine-motor activities for preschoolers. In J. Case-Smith & C. Pehoski (Eds.), Development of hand skills in the child (pp. 47-62). Rockville, MD: American Occupational Therapy Association.
 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 4 5 6 Επόμενο > Τέλος >>

Σελίδα 3 από 6

Ένα παιδί συμβουλεύει...

Μη μου δίνετε επιπόλαιες υποσχέσεις. Νοιώθω πολύ περιφρονημένος όταν δεν τις κρατάτε.

ο καιρός

Who's Online

Έχουμε 3 επισκέπτες συνδεδεμένους
Μέλη : 2
Περιεχόμενο : 29
Σύνδεσμοι : 6
Εμφανίσεις Περιεχομένου : 2495